söndag 27 december 2009

Första julen avklarad

Nu är första julen som förälder avklarad, tycker vi klarade det ganska bra faktiskt. Mängder med paket till lillen och några till oss vuxna. Gör absolut ingenting för min del, än så länge får man ju hjälpa lillkillen att öppna sina paket vilket då betyder att man får öppna massor med paket! =D

Julgranen är en av de finaste vi haft också; tät, jämn, grön, barrar inte farligt mycket och är som sagt otroligt fin. Bra jobbat mannen min!!

Julafton började med paketöppning (en var enligt tradition), kakätning, mys och massa julsånger här hemma. Sedan bar det iväg till mina föräldrar för lite god mat (mmm, vattnas fortfarande i munnen när jag tänker på hur god maten var) ännu mer paketöppning, väldigt trevligt sällskap och många skratt. Framåt kvällen när vi alla var såååå mätta var det dags för massa godis, kakor och bullar - att man kan äta så mycket på en dag är helt otroligt... Efter det blev lillkillen trött så vi åkte hem, och gissa vad som väntade hemma på oss... JO! Ännu mer paket - det gäller att sprida ut det, det är ju kul att öppna paket. *hihi* Lillkillen fick gå o lägga sig med en gång men mannen o jag hade det mysigt med tända ljus, goa drinkar och sällskapsspel.

Ja, det var julafton det... På juldagen kom systrami med sin familj och vi hade en helskön dag där vi bara umgicks utan en massa måsten - sånt gör man alldeles för sällan.

Nu väntar nyårsafton utanför dörren, får se hur det är för första gången som föräldrar. Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar