söndag 3 januari 2010

Nyår

Och då var även nyårsafton avklarad för de nya föräldrarna... Ja, och det allra första nyåret för pojken. <3 Vi firade nyårshelgen hos svärföräldrarna, där var också ena svågern och blivande svägerskan. Trevligt trevligt!

Nyårsnatten gick sådär för pojken, bra egentligen men han hade lite problem att slappna av på natten så det blev inga raketer för mig på nyåret. Men det gör inget, för min del är inte raketerna allt. ;)

Dagen började med ett besök hos mannens mormor - hon blev väldigt glad över att få se underverket. Det blir ju inte särskilt ofta när man inte bor så nära. Sen var det dags för finmiddag - trerätters och supergott! Grevinnan och betjänten är ju ett måste, så det kollades in. Då hade pojken slocknat... Efter middagen blev det spel och umgänge i massor - myspys! Framåt raketdags fick jag hålla mig inomhus - mata pojken och sjunga för honom. Kunde som sagt inte riktigt slappna av, men när fyrverkerierna var slut somnade han sött igen. Skålande i mängder blev det också, som brukligt... Sen föll vi dit en efter en till tröttheten så kvällen slutade för min del ganska tidigt.

Hunden fick sitta i bilen under de värsta smällarna med bilen påslagen coh radion på lite högre än vanligt, för att vara en jakthund som inte bryr sig ett dugg om skott i skogen så är han väääldigt skraj för raketer. Men det är väl ett annat ljud, mycket ljus, visslande och så är det ju så otroligt mycket på en gång. Så det kanske inte är så konstigt när allt kommer omkring eller!?

Men det hände spännande grejer också, snön började falla på nyårsaftons dagen/eftermiddagen (tror jag det var) och slutade inte fören efter det hade fallit nästan en halvmeter! Och snö fanns det innan så det räckte väl.. Mannen lekte lite med hundarna när snön slutat falla och den nådde honom upp till höften - då är det mycket snö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar