lördag 20 februari 2010

Skaplig natt och inget kräks!!

Trodde det skulle bli en sjuhelvetes natt men det gick ganska bra. Lilla grodan fick faktiskt lite välling igår kväll, vet att man inte ska ge fullkorn när magen är upprörd men jag hade inget val. När det var läggdags och han nästan däckade av utmattning var det ändå något som höll honom tillbaka - om det var hans läggningsrutin, den hungriga magen eller nått annat vet jag inte. Men man får ju som alltid testa sig fram, så det var bara att pallra sig ner igen, gnälla lite till mannen om läget och förbereda en pytteliten flaska välling.

Så fort grodan fick flaskan i munnen började ögonen stängas, han somnade i sin pappas famn. Och fick behålla maten!! Inga fler kräkningar efter det.

Eftersom det gick så bra förberedde vi två pyttesmå flaskor välling till, sonen har nämligen en vana att vakna mitt i natten och vilja äta en flaska välling. Så det fick han göra även i natt, och fick behålla maten. Men somna om.... Nähää, det kunde han ju inte! Låg o lekte mellan mannen och mig en halvtimme innan mannen vaknade och gick ner med honom. (tror inte det gjorde särskilt mycket, han hade nämligen pratat om en intressant hockeymatch som skulle gå på natten)

Nu hoppas både jag och resten av familjen att det inte blir fler kräkningar på ett bra tag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar