tisdag 24 augusti 2010

Jahopp, så står man där.. inför en förändring.. eller?

Med lite tid över o en snabb uppkoppling kan man hinna skumma igenom ett antal kataloger för att få inspiration. Jajamensan!

Vi bor i ett äldre, supercharmigt hus med en del renoveringsbehov. Inget så där akut (längre) som gör att vi måste fixa det på stört, helst igår. Men ändå, behovet finns där o gnager på samvetet nångång ibland.

Desutom har vi nu sagt i X antal år (!!!) att vi ska ta tag i badrummet. Nu när jag fick lite tid över satte jag mig i "bläddrade" i kataloger för lite inspiration. Har kommit på att jag vill ha ett hörnbadkar inte ett fristående som jag tidigare propsade på. Jag vill ha en mjuk ton i hela badrummet, grått, vitt eller annan mjuk färg. Sen så skulle det vara otroligt snyggt (i mitt huvud) om vi kunde få in mitt älsklingsmaterial också - trä. Ser en såndär stege framför mig som man hänger handdukar på.

Japp, så långt har jag kommit. Det finns bara ett liiiitet problem - i mitt huvud har vi ett stort badrum och i verkligheten har vi ett pyttelitet. Och är det nått jag är superdålig på så är det just få ner mina idéer på papper samt kunna måla upp en verklig bild av den i huvudet. Alltså har jag ingen som helst, inte ens en pytteliten aning om hur det hela ska kunna gå ihop.

Puh.... Jobbigt det är att bli inspirerad o motiverad att äntligen komma igång med renovering! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar