torsdag 23 september 2010

Träningsvärk o sopplunch

Igår på kvällen gjorde jag det igen! Wohoo, för mig!! Jag gjorde ett träningspass hemma, svetten rann o idag har jag härlig träningsvärk igen.

Det finns en grej som jag saknar på träningspasset, stretchning (stavas hur??) av framsida lår. Ja, hur gör man?? Är enda sättet att stå på ett ben och dra det andra bakom sig? Rumpa, fötter, armar o allt annat visar de hur man stretchar, men inte framsida lår. Help please!! Är värsta novisen när det gäller sånt här!

Blir, troligtvis, ett pass till ikväll. Kanske med inslag av hennes (Carmen Electra) snygga dansmoves. För i helgen kommer trollets farmor, farfar o farbror på besök. Och då går det ju inte att säga "Ursäkta mig, jag ska bara gå in i vardagsrummet och flåsa o svettas lite på golvet" nää, tror inte det. När de kommer på besök ska man umgås så mycket man kan, för det är så sällan (alldeles för sällan) som vi träffas allihopa.

Blev lite motion på lunchen idag med, på torsdagar är det nämligen sopplunch och dit går man. Detta är en ny tradition för mig och jag gillar det! Speciellt när det är så härligt väder som idag. Här är det, lite soldis visserligen men, strålande sol och varmt. Känns nästan som att sommaren skulle vara på väg en gång till, eller ännu hellre - våren. =)

Sopplunchen idag bestod av köttsoppa - mums!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar