fredag 1 oktober 2010

Lite update om födelsedagen

I tisdags fyllde jag år, himla trevligt ska ni veta! =) Och jag tror att jag för första gången kom ihåg att bjuda på fika på jobbet. Häpen?? Det är jag.

Skulle varit så duktig i söndags o baka snickerskakor (men kunde inte, för svåger var hemma hos oss o sånna kan jag inte baka när han är där - finns inga kvar då.. Hehe!) och ananaspaj som jag skulle bjuda på på jobbet. Tror ni att det blev något gjort eller?? Nää, snickerskakorna hade jag ju visserligen en ganska bra bortförklaring till men ananaspajen??

Men jag har lärt min kära man bra (det har tagit många år ska ni veta). Han erbjöd sig att fixa iordning pajen på måndagskvällen när jag var iväg på jobbfestligheter. Och han gjorde't!! Och den blev såååå god!! Så god att jag nu bestämt att det är han i fortsättningen som bakar, inte jag. ;)

Pajen gjorde stor succé på jobbet, och ännu större när de hörde att gubben min bakat den. Fick stränga pekfingrar om att jag inte fick säga något till gubbarnas fruar om att män också kan baka. Haha! De ska bara veta...

Efter jobbet bar det iväg hem, där god mat väntade (ragger med bacon om jag inte minns fel) och sen på kvällen kom lillasyster o mamma.

I födelsedagspresent fick jag, förutom det jag tidigare nämnt; ett par skor, en spa-behandling, cash och en förkylning.

Om det är någon som känner sig manad att hosta fram ett kvitto på förkylningen hojta gärna till, för den vill jag väldigt gärna lämna tillbaka o byta mot en snorfri näsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar