måndag 15 november 2010

F*n, jag har blivit äldre!

I stället för att göra något nyttigt ikväll (som egentligen var planen) har jag suttit o kollat på kompisars bilder på Facebook.

Jaja, jag vet... Facebook hit o facebook dit, det är så man kan gräva ner det ibland. Men som nu, då är det bra. Eller nää. Fel ord. Inte bra. Inte alls bra. Facebook och dess bilder på kompisar har fått mig att inse en grej ikväll. Precis nu, för bara två minuter sen.

Vi blir äldre. Jag blir äldre. Vi har alla fått ett mer vuxet utseende. Bättre, sämre? Just nu sämre...

Det känns definitivt sämre nu när man har för lite sömn i kroppen, ser ut som ett svinto i håret och för femte gången ikväll tänkt tanken "jisses, vad jag är trött". Och kommer definitivt att kännar bättre imorgon när jag får den där hjärtliga kramen av sonen när vi ses efter en dag ifrån varandra.

Det är inte dåligt att bli äldre - det är bara ett brutalt uppvaknande ibland!



Lugn, ni vänner jag har på FB... Jag tycker inte att ni ser gamla ut. Bara äldre än vad ni gjorde i nian, gymnasiet eller då när vi kanske umgicks mer. Erfarenheten ska väl sätta sig nånstans, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar