torsdag 4 november 2010

Spridda tankevurpor o helkrachar!

Ibland när man låter huvudet o tankarna ha sin egen gång kan man bli glatt överraskad, komma på lösningar på tidigare helt omöjliga problem. Och ibland (som nu) känns det som att man går vilse i sitt eget huvud.

Tänk om man hade en karta man kunde följa då, det vore så skönt. Inte alltid och inte en karta man var tvungen att följa till pricken utan mer som en vägvisare. Ja, en vägvisare! Det är vad jag behöver just nu.

Man skulle kunna tro att jag ska lösa världsproblem, men nepp... Det är bara vanliga småttiga (inte ens värda-att-nämna-) problem vi snackar om här. Som dagishämtningar/lämningar, tvättberget, bilen o håret. Ni ser - fruktansvärt tråkiga, småttiga problem!! Urtrista!!

Men de är mina problem, och jag antar att jag själv väljer hur stora de problemen egentligen är. Och just nu väljer jag att de är STORA!

//vilse i pannkakshuvudet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar