tisdag 11 januari 2011

Det är fan i mig inte rättvist!

Jag vet, eller borde kanske veta, att man inte ska gnälla på Försäkringskassan - egentligen. De sköter ett jobb, för det mesta gör de också jobbet på ett bra sätt. Det är inte många gånger som jag "råkat ut för" försäkringskassan - egentligen. Men när det blir så, att man råkar ut för dem då är det inte nådigt.

Man har inget att sätta emot känns det som, själv är man en myra och de en illsint unge med förstoringsglas. Vilka bra argument man än kommer med så spelar det ingen roll. När det gäller sånt går det tydligen inte att "tumma på reglerna". Men för andra som verkligen inte behöver samma sorts hjälp, då går det bra.

Okej, jag är orättvis. I know.  Men det är fan i mig inte rättvisst att vissa ska kunna lura sig igenom ett säkerhetsnät o få sin vilja igenom hur många de än skadar på vägen medan andra som verkligen behöver hjälp måste tigga, gråta och be men ändå inte få den hjälp de behöver. Det är fan i mig inte rättvist!

En charmkurs eller en kurs i medkänsla vore inte helt fel för en del som har det som jobb att ge dåliga nyheter.

> Försäkringskassan gör att jag mår dåligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar