söndag 16 januari 2011

Ja, så kanske det fungerar för dem men definitivt inte för oss

Hipp hipp HURRA för alla dagisbaciller! U R K ! ! !

Fick veta i förbi farten, inte av pöjkens jobbande fröknar alltså, att det gick magsjuka på dagiset i onsdags/torsdags. Men lugn, det är på en av de andra avdelningarna. SO WHAT!? På eftermiddagarna hämtar jag upp honom på en annan avdelning och för att komma till den måste mamn gå igenom alla avdelningar. Hur tänkte dom då? Att man springer förbi bacillerna med sån fart att man inte drabbas?

Ja, så kanske det fungerar för dem men definitivt inte för oss!

Pöjken tror jag fick den där "vanliga" bebiskräksjukan - dålig-i-magen-men-kräks-inte-sjukan. Medan vi andra sprungit maraton fram o tillbaka till toan hela natten.

Dessutom vaknade pöjken upp mitt i ett sånt rejs o blev smått hysterisk, inte så konstigt med alla främmande o skrämmande ljud som blir. Det slutade med att mina föräldrar fick komma o hämta honom, typ vid halv 5 på morgonen. Det är tur att man har dom!

Idag blir det att kurera sig ännu mer och sanera. För jag tänkter INTE ha en sån här bantningskur en gång till snart!

2 kommentarer:

  1. Ja, det är inte så lätt att springa ifrån magsjuka som sagt. Hoppas att ni blir bättre snart. Det är ju såååå jobbigt med kräksjuka, som tur går det ju över snabbt, men man är ju mör i kroppen i flera dagar efter.

    Tack för meddelandet om hur jag ska göra med kommentarer, har du sett att jag lagt in ett meddelande vid kommentarer på min sida. Tack också för kommentarerna på mitt "arg"-inlägg! :-)

    Krya på er nu då! Hannah

    SvaraRadera
  2. Fy bövelen för kräksjuka!

    Nej, har man det "på stället" så är det informering av ALLA föräldrar som gäller, oavsett avdelning. Samt gärna en stooor spritflaska i hallen så man slipper få med sig bacillerna hem på händerna i alla fall. Hua!

    SvaraRadera