måndag 7 februari 2011

Prince of Persia

Filmen Prince of Persia går att sammanfatta på två olika sätt. Å ena sidan är det grymma specialeffekter men å andra sidan så är filmen trist.


En bra film att glo på när man är lite bakis och vill fördriva tiden eller när man måste vara uppe mitt i natten och vill fästa ögonen på något. Annars, tyvärr (det tar emot att säga att en film med Jake Gyllenhaal inte är bättre än så), måste jag nog säga att det inte är en sån bra film.

Jag funderade till o med på att göra något annat eller byta film. Så illa var det. Jag trodde att det skulle hända betydligt mer än vad det gjorde. Hade inte alls fattat att handlingen skulle utspela sig så. Kan vara det som spelar in för mitt usla omdöme.

Blev lite förvånad över att Ben Kingsley var med i filmen faktiskt. Inte ofta man ser honom nu för tiden.

Stort minus för handlingen men ett plus för effekterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar