lördag 19 februari 2011

Välkommen till Lindex, våra flickkläder har inbyggd rörelsebegränsning

När jag var på min stora shoppingrunda förra helgen, bland annat på Lindex, tänkte jag på det som hojtats om runtomkring ett tag. Eller ett tag? Så länge som jag minns nästan, fast nu är det mer högljutt än tidigare.

Hittade ett par fina lila byxor till lillgrabben i alla fall. På deras berömda "tre favoriter, betala för två" stänger. På flickavdelningen.

Klämde även till med några byxor och tröjor från pojkavdelningen. Då, i affären, tänkte jag att inte kan det väl vara olika storlekar på de här, det är ju bara andra färger. Jo, tjena!

Byxerna är ju för fasen mycket tajtare än de jag plockade på pojkavdelningen. Sjukt!

Påminner om bojkotten av klädaffärer som säljer könsspecifika kläder till barn, den 26 februari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar