onsdag 2 februari 2011

Vimseby here we come!

När pöjken började klä på sig ytterkläderna, helt själv. Så där fint o sött ni vet. Jackan uppåner, skorna på fel fot och utan strumpor osv. Kände jag vi måste hitta på något förutom att gå i trädgården o strosa. Det var på tok för tidigt för en promenad med en sömnig liten kille. Så vi bestämde oss, njaa - jag bestämde för oss, för att åka till Vimmerby (Vimseby som det också kallas, vad jag har förstått. Rätta mig om jag har fel.) och strosa lite.

Höhö!! Vet ni vad som hände? Jag är fortfarande i chock, jag lovar. Jag kom hem med två kassar inhandlade go'bitar och inte en enda pryl eller grej var till pöjken! Framsteg, ja' säger då det! Kommer inte ihåg när det hände senaste gången.

Och jag kommer definitivt inte ihåg senaste gången jag shoppade utan dåligt samvete, I love REA!

Att jag egentligen borde shoppa ganska mycket mer för att byta ut en allt mer söndertvättad och sliten garderob gör konstigt nog inte saken bättre för mitt samvete. Trots att jag vet att jag måste ha saker, så känner jag varenda eviga gång flera stygn av det dåliga samvetet. Det finns så mycket annat jag borde lägga pengarna på. Ungefär så, fast nu en barnvänlig version, går tankarna när jag står i en kö eller kommer hem med något till mig själv.

Inhandlingen blev en tröja och två BHar, allt inhandlat på Cubus. En ny favorit affär för mig. Men inte på barnavdelningen, tycker det är konstiga storlekar där. Men för mig, när jag kan plocka på mig en S istället för M är det toppen! Wohoo för Cubus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar