tisdag 8 mars 2011

Ännu en spännande dag med familjen

Igår: Upprensning (läs stoppa undan, gömma längst in i en av de stora garderoberna) av två rum. Fasen, det är ju ett stort hus vi har. Det kunde man ju knappt ana bakom all bråte. Höhö! Och sen en tripp till bibblan. Jag säger bara det, min unge är tokig i böcker. Speciellt Max-böckerna. Hade uppläsning av Vem är ensam? under fikastunden. Fikan glömdes bort kan jag ju säga, han var helt tagen av boken. Underbart att se för en bokälskare som man är.

Vem är ensam? av Stina Wirsén
Idag: Planerat strömavbrott, typ hela dagen. Så vi flyr fältet. Hur mysigt o trevligt det än är med strömavbrott, har det nu hamnat på min ogilla-lista.

Små barn + strömavbrott = inget för mig. Punkt slut!

Vi flyr till Kalmar idag, till Lattjo Landet närmare bestämt. Sonen o jag möter upp min fina syster Milla och hennes huligan (hennes ord, inte mina. Vette fasen vad hon fått sånna ord ifrån. ;-) ) Och näädå. Vi kommer inte glömma IKEA. Vad tror ni? Så klart man måste in en sväng på IKEA... och på Modehuset... och på några andra ställen om det hinns med. Såklart!

Imorgon: Återgår vi till det normala med jobb och dagis.

Spännande liv vi lever va!? ;)

3 kommentarer:

  1. Huligan tycker jag mig minnas någon jag känner blev kallad när hon var liten... måste vara därifrån jag fått det. ;)

    SvaraRadera
  2. ...och förresten, Stina Wirsén är helt klart bäst! Vem blir INTE helt förtrollad av de böckerna?

    SvaraRadera
  3. Men det var svårt att läsa om de små brokiga när de leker kurragömma. Träning och träning...

    SvaraRadera