tisdag 29 mars 2011

Jag kan ju bara storstäda huset ett visst antal gånger innan jag kolavippar av rengöringsmedelsångorna och gnuggsåren.

Från och med tisdag nästa vecka kommer sonen att vara ett så kallat 15 timmars barn på dagis. Eftersom vi bor en bit ifrån dagis också så kommer han att gå 5 tim a 3 dagar istället för tvärtom. Och jag är faktiskt lite nervös.

För vad kan man ju undra, han har ju gått på dagis sen i höstas och allt har i stort sett funngerat fint (förutom att dagisfröknarna är för jävla sena med att meddela saker). Och det är inte sonen jag är nervös för, det är för mig själv. Vad ska jag göra under tiden han är på dagis!? Okej, en dag då och då hade varit skönt att vara barnfri så där. Så man kan fixa allt tråkigt som inte går lika smidigt när man har en hjälpande liten krabat brevid sig. Kanske kunna gå den där långpromenaden med hunden (som annars är omöjlig att gå ut med tillsammans med en barnvagn) som han (japp, det är en hanhund om jag inte sagt det tidigare. Nu vet du.) så gärna behöver.

Men sen då? Efter de där första två dagarna, vad ska jag göra sen? Jag kan ju bara storstäda huset ett visst antal gånger innan jag kolavippar av rengöringsmedelsångorna och gnuggsåren.

Vad gör ni andra 15 timmars barns-föräldrar om dagarna? Jag är sjukt nyfiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar