onsdag 23 mars 2011

Man litar blint på att de är profesionella, att de aldrig begår några misstag - att de inte är mänskliga helt enkelt.

Sånt här får ju bara inte hända! De som har haft svårt att få barn vet hur mycket man förlitar sig på sjukvården (i alla dess former). Man litar blint på att de är professionella, att de aldrig begår några misstag - att de inte är mänskliga helt enkelt.

Ändå är de ju just människor och man vet, när man står vid sidan av, att förr eller senare så händer något. I detta fall var det ett embryo som förväxlades.

Tänk er den känslan, först får man reda på det växer ett litet liv i magen. Ett väldigt efterlängtat och redan älskat liv. För att sedan få veta att det inte är ens eget barn. Tvingas till beslut om att göra abort eller bli surrogatmamma. Ofattbart!

"Han tog en bit av mitt hjärta med sig när han lämnade mig, säger Carolyn."


Jag kan knappt föreställa mig det, så fort jag försöker suger det till i magen och jag måste släppa tanken.

3 kommentarer:

  1. Blir nästan kallsvettig bara jag tänker på det. Man undrar ju helt klart vad ödet vill visa för mening med en sån här sak.

    SvaraRadera
  2. Om det ens finns någon. Tvivlar på det...

    SvaraRadera