söndag 31 juli 2011

Ibland ska man inte vara snäll och säga Okej...

Klockan 19 - trollet vill gå och lägga sig som vanligt. Eller åtminstone få börja med sina kvällsrutiner; bad, välling, tandborstning och gos.

Så har det varit länge nu. Så pass länge och så pass hårt hållna från trollet att vi flera gånger behövt tacka nej till olika saker som börjat runt läggningstid. Som idag. Två kalas.

Och vad händer? Jo, ungjäkeln trollet är fortfarande uppe. Och piggt. Perfekt!

Dessutom är jag själv hemma med honom, så jag måste springa som en jojo upp o ner i trappan (vilket jag INTE vill göra just idag) för att han 1, "trillar" ur sängen 2, tar av sig blöjan och/eller 3, håller på och skriker sig hes efter pappa.

Om gubben får en lång sovmorgon i morgon pga den sena sovtiden kommer jag att kräva sovmorgon resten av året!!!


Update: Nu sover han, äntligen. Det betyder att jag kan få snarka i soffan ifred...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar