torsdag 7 juli 2011

Jag är alldeles för bortskämd för att köpa nytt.

Den fina, fina (hrmpfff) bilen börjar bli sliten och vill pensioneras. Eller vill och vill. VI vill. Nu är jag trött på att åka o få byta däck, samma däck, och hitta fel på fel på fel. Suck! Bilar är inte annat än omvända spargrisar. Feta, jävla spargrisar!

Men det här med att byta bil, köpa ny (bättre begagnad, jag menar - vi är inte gjorda av pengar precis), åka och kolla/provköra. Man kan bli knäckt på mindre! Och har man också krav på den nya bilen gör det inte letandet lättare.

Krav:
  • Dragkrok
  • Klimatanläggning, fungerande
  • Kombi, med stort bagage. STORT!
  • Diesel
  • Manuell
  • Färddator med tillbehör
Önskemål:
  • Snygg färg
  • IsoFix-fästen
  • Airbag som man kan stänga av själv (passagerarsidan)
Och så klart vill jag att bilen ska vara så hel som möjligt, inga större reparationer på gång. Som kamrem, partikelfilter o annat tjafs.

Och vet ni vad, tydligen finns inte sånna här bilar! Nää, för har bilen dragkrok så är det en automat. Och är det en manuell så är det ingen kombi. Bra va!?

Jag är alldeles, på tok för bortskämd med min nuvarande bil för att nöja mig med vad som helst. Okej, jag medger. Så nöjd med den är jag ju inte nu, eftersom jag ska byta. Vad jag menar är att vi har en stor kombi som drar väldigt lite, har fungerat i alla lägen och är skön att köra. Och allt som är mindre än det är ett nedköp för mig, oavsett hur ny och blänkande den andra bilen än är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar