fredag 29 juli 2011

Tror ni på en repis i kväll också kanske??

Vet ni vad som hände igår!? Jo, gissa!

Jag struntade i allt vad hushållsarbeten och måsten hette och la mig ett skållhett bad - räta ut ryggen och bara njuta.

Det var nämligen så att mormor o morfar (måste börja vänja mig vid att säga så, annars lär sig väl aldrig grabben att de inte heter mamma och pappa de också) var barnvakt igår.
Gubben tog en heldag med hunden (Vad man gör då? Jo, har man en jakthund så fattar ni nog vad man gör... Man tränar.) så han hade fixat tid hos barnvakterna. Både de och gubben kom hem "sent" vilket betydde att jag fick massor av egotid efter jobbet. Me like!

Det var så skönt badet att jag nästan somnade, men bara nästan. Hade alldeles för mycket i tankarna för att verkligen somna. Och så glömde jag läsa mig bok. Attans! Världens tjockaste bok som egentligen måste lämnas tillbaka till bibblan, och så är det en tredjedel kvar. Undrar om man kan låna om böcker på obegränsad tid??

Haha! En massa tramsbabbel bara för att säga att det är helt okej att vara en aning egotrippad ibland. Det är bra för själen (och ryggen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar