söndag 14 augusti 2011

Fasen vad jag är bra!

Kära blogg!

Idag har jag gjort något som jag faktiskt inte trodde att jag skulle orka göra. Wohoo till mig!!

Jag och sonen åkte själva till simhallen och hade jättemysigt. Han skötte sig kanonbra och jag orkade hänga med. Men visst, när mat-och-sov-klockan började göra sig påmind blev det en hel del gnäll, trots och utmaningar. En fläskläpp och blödande tand senare var vi sams igen och kunde duscha - läääänge.

De har nämligen en väldigt bra grej på våran simhall: badbaljor. Och där får man plaska hur mycket man vill, man får sitta o skvätta ner mamma, man får till o med ha i hur mycket tvål som helst i vattnet. Lödder är ju inte bara fint - det är tydligen gott också....

Allt det där betyder att jag får duscha ifred och hur länge jag vill och hur varmt jag vill! Här behövs det ju inte längre duschas snorkallt, det gillas skarpt!

Nu är vi hemma igen, sonen sover och jag är pigg på koffein. Annars hade jag gjort honom sällskap i snarkandet.

Jag är fasen bra på väldigt många saker. Och det är lika kul varje gång när man upptäcker det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar