fredag 26 augusti 2011

Fredag idag, stora planer idag!

Vaknar upp; ryggen är paj, gubben är trött som få (inte så underligt) och sonen hyperaktiv. En ganska vanlig morgon alltså. Förutom två saker - det är fredag och jag har smidit planer för dagen.

Jodå, förutom det vanliga härjet här hemma ska sonen och jag efter middagsvilan åka in till stora staden och in till badhuset. Och varför tänker ni, du hade ju ont i ryggen, ska du verkligen gå till badhuset med en 2-åring själv då. JO! För vet ni, då får jag stå hur länge som helst i duschen. I kanonvarmt vatten! Fatta vad skönt!!

Efter det när sonen är så där lagom go, ska vi snabbt svänga in på någon affär och inhandla grejerna till kvällens middag och mys. (Fast för myset blir det nog inga större inköp, sonen såg popcornskålen här hemma. Tror faktiskt att den räcker.)

Det, mina damer o herrar, är mina stora planer för denna fredag.

2 kommentarer:

  1. Låter skönt! Min man ska på after work så Erik och jag ska ha myskväll för oss själva. Riktigt mysigt! Kanske får ta och göra din kanelvåfflor till oss. :-D Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Ostskruvar(?) och kanelvåfflor. Gott!!

    KRAM!

    SvaraRadera