måndag 5 september 2011

När det är synd om en får man hyra film, äta smågodis och proppa i sig chips utan dåligt samvete. Okej?

Jo, vi gjorde faktiskt det igår. Sonen och jag. Åkte och handlade en massa nyttigheter (godis, chips, ostskruvar [jäkla syrran som fått en fast på det också] och cola. Och tandkräm.) och så hyrde vi film.

Draktränaren
Dumma mig
Life as we know it

Draktränaren fick helt klart godkänt av sonen, det var ju många "arrghh" i. Och arrghh är allt från grodor till krokodiler, men just här drakar alltså. Jag gillade också filmen. Men är lite besviken, än en gång, på att de visar i stort sett alla go'bitan på reklamerna. Då finns det knappt något över tills när man sitter bänkad i soffan med mysfaktorerna i högsta hugg.

Dumma mig kändes mer som en vuxen- eller ungdomsfilm pga alla skämt. Sonen fattade inte riktigt allt och övergav snabbt filmen för sin traktorbok. Inte en film som jag kommer att köpa direkt, men den var ganska söt. Bäst i filmen är när de besöker ett tivoli. It's so FLUFFY!!!

Och den sista filmen sparar jag till mig själv, så jag kan götta mig riktigt ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar