onsdag 14 december 2011

Tjaa, varför inte. Vi kan ju göra det här med dagis som en följetång eller nått...

... för en riktig såpa är det iallafall. Suck..

Tog mod till mig idag, efter era kommentarer om att de faktiskt ska se till ALLA barns behov osv. Tack! Det känns väldigt skönt att det inte bara är jag som tycker så (återigen, jag fattar att de inte kan gå efter ett barns behov endast. Men det betyder ju inte att man får skita i dem heller.).

Men ja, jag sa till fröknarna idag vid lämningen att sonen verkligen behöver sin vila. Det spontana svaret från en av fröknarna?

- Men vi kan faktiskt inte bara se till hrpf (namnet) och låta honom väcka alla de andra barnen.

Nej. Det har jag ju inte heller påstått att de ska göra! Tror de verkligen att jag tycker att alla fröknarna ska svansa efter min son och besvara hans minsta lilla vink? Det kan ju inte vara första gången de stöter på en sån envis unge som min.
Fan, en av fröknarna hade ju jag när jag gick på dagis - och jag vet att jag var minst lika envis. Bildbevis finns liksom! Desutom får jag det bekräftat från mina föräldrar varje gång de är barnvakt. De har liksom rutin på det där envisa barnet. Rutin som man inte kan lära ut, sån rutin man får efter år av att ha med ett envist barn att göra.

Förselog att låta honom sova i annat rum. Finns inga rum att lägga honom i.
Nähää, men om han ligger i samlingsrummet då? Nej, då vet vi att han inte kommer somna.
Testa går ju? Ja, fast det kommer inte att fungera.
Gå en promenad med honom i vagnen? Det kan vi inte göra, vi har inte personal till det.

Okej, det där med personal fattar jag. Det accepterar jag också till viss del. Avdelningen har går på är en 1-4års grupp och mer än hälften av barnen vilar middag. Många av dessa barn behöver klappas, sjungas eller något annat för för att de ska somna. Det går åt tre av fyra i personalen. Den fjärde tar hand om de andra större barnen.

Det återstår o se hur de gjort idag. Nått skulle de testa och jag hoppas verkligen att det fungerar för gårdagen behöver jag ingen repris på. Verkligen inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar