måndag 13 februari 2012

Produktiv eftermiddag med hushållsgrejer.

Tänkte i morse att jag åtminstone skulle hinna tvätta golven. Jodå det hann jag med också. För förutom det har jag (mest under eftermiddagen) gjort det här...

... Bakat kanelbullar
... Kokat lingonsylt
... Lagat mat
... Tvättat, hängt och vikt tvätt

Mest stolt är jag över lingonsylten. Och gubben är nog mest lättad över att den nu är gjord. Som jag har tjatat om att göra den där förbannade sylten. Haha!

Snart blir det kokt dillsej med potatis o morötter. Och tilm efterrätt tar vi några nybakta kanelbullar.

Avis? Härligt! Jag är fasen bäst i köket, det är ett som är säkert!

2 kommentarer:

  1. Jag var också duktig igår. Grovrengjorde ugn, spisfläkt, köket, badrummet, duschkabinen, golvet runt duschkabinen (snusk!) samt dammtorkade och dammsög hela bottenvåningen. Och tre maskiner tvätt inklusive hängning och vikning. Det du! ;-)

    SvaraRadera