lördag 3 mars 2012

Hur "botar" en mörkrädsla?

Jag tror att jag har överfört min rädsla för mörker till Sebastian. Shit! Under några veckor har han velat somna med två nattlampor.

Han har en nattlampa, ett sånt där spöke från IKEA, och en bordslampa. Det är bordslampan han kräver ska vara tänd när det är läggdags.

Visserligen går han med på att jag släcker den när jag går o lägger mig. Men ändå. Det är ju skittråkigt att jag "smittat" honom med det där.

Jag har varit så jäkla noga med att inte visa att jag är mörkrädd. Fan, till o med Orux har känt av det o inte varit lika vaktig när vi varit själva när det varit mörkt.

Han blev rädd i vintras vid ett strömavbrott. Sån panik. Usch! Det är inte många gånger som jag sett honom så rädd. Det tog lång tid att trösta honom och få honom att våga leka/vara själv i ett annat rum igen.

Hur "botar" en mörkrädsla?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar