onsdag 7 mars 2012

Ja, det är fan synd om mig just nu!

Att kvinnor har hormoner i bergodalbana när en är gravid är ju känt och helt okej. Det hör liksom till. Men att de där jäkla hormonerna ska ställa till det för en EFTER graviditeten hade jag förträngt.

Eller var det inte så här illa förra gången?

Ni kommer ihåg min lista från imorse, vad jag skulle göra. Jodå, jag hann med det. På bekostnad av mig själv. Nu är jag ett vrak.

Tänkte att jag skulle passa på när jag ändå var i stan o handla på Maxi. Det skulle jag undvikit.
Tänkte vara smidig o göra det lätt för oss till lunchen idag och köpa hem McD. Det skulle jag aldrig gjort.

För det första kom jag mitt i lunchruschen i varenda korsning till Maxi. Men det var lugnt, jag hade gott om tid. För det andra har de möblerat om på Maxi så att man inte hittar ett skvatt där nu ett tag framöver. Fortfarande lugnt.
Och för det tredje glömmer personalen på McD att packa ner halva min beställning. Vilket jag inte upptäcker förens jag kom ut på E22an. Inte så lugnt längre. Börjar nästan gråta i bilen mitt bland alla hungerkänslor och hormonsvallningar. Väl tillbaka på McD får jag resten av beställningen. Inget ursäkta eller nått. Bara ät o se nöjd ut ungefär.

Så jag gör det enda vettiga - tjuter i bilen medan jag tuggar i mig en cheeseburgare på vägen hem. Nu vill jag gå o dra nått gammalt över mig o börja om dagen på ett ännu bättre sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar