lördag 14 april 2012

Fredag den f**ng trettonde

Nån som missade att det var fredag den trettonde igår? Det gjorde inte vi. Gårdagen kommer banne mig gå till historien som världen värsta fredag den trettonde.

(Öhm, jag tror att min son suttit vid datorn och ätit eller druckit något, tangenterna lyder inte riktigt som vanligt om man säger så. Många omskrivningar för att det saknas bokstäver mitt i orden. En lite parantes bara..)

Som vanligt körde Sebastian sitt gnällrejs när han inte fick som han ville, enda skillnaden vad jag kan se nu efteråt är att han liksom aldrig gav upp.

Jag vill ha O'boy - då fixar vi det = gnäll
Jag vill gå upp och leka med bilarna - vänta tills mamma vaknat = gnäll
Mamma, jag vill ha tröst - mamman tröstar = gnäll

Och så vidare...

Sen kom det. Kräksmaratonen. Hela förmiddagen bestod i Kräks i hinken! och Bara små klunkar så du in... - kräks i hinken!!

Jag och Hampus rymde hem till mina föräldrar, annars hade Samuel fått tagit hand om två kräkande personer. Mindre trevligt.

Det allra tråkigaste med magsjukan igår var att vi blev tvungna att ställa in både Hampus dop och Sebastians kalas. Vi hade sett fram emot båda såå mycket och eftersom det var så svårt att hitta ett datum som passade de flesta kändes det bara för typiskt att han skulle bli sjuk just denna dag.

Fy fläen för fredagar den trettonde!

Så helgen kommer i stället bestå av att vi sanerar huset, kurerar sonen och tycker lite allmänt synd om oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar