tisdag 10 juli 2012

Nej, min man älskar mig för den jag ÄR inte för vilket sorts hår jag har på benen.

Tillåt mig att skratta. HA HA HA! Vilka fördomar en del har. Bara för att jag haft lite synligt hår på benen börjar en del genast fråga i banor som "Vad säger din man då? Han kan inte vara särskillt glad åt det."

Men alltså.. Varför skulle han bry sig? Ärligt. Varför? Jag är inte gift med honom för att han har en viss frisyr. Och inte skulle jag komma på tanken att skilja mig om han någon gång bestämmer sig för att raka benen, snagga huvudet. Pick one!

Han liksom jag gillar slätrakade ben. Det är lent. Men låt mig avslöja en sak. Mitt hår växer som ogräs ÄVEN på benen. Jajamen, så även om jag skulle raka mina ben varje dag. V.A.R.J.E  D.A.G. Så skulle jag ändå ha stubb senare på dagen.

Om jag bad dig säga det första ordet som poppar upp i huvudet när jag säger stubb vad tänker du då? Tredagarsskäggstubb då? Eller tretimmarsbenstubb?

2 kommentarer:

  1. Det är bara första månaderna håret på benen känns som ogräs, efter ett tag växer det ut lite tunnare hårstrån som är lena de också! Så det så! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska jag lägga på minnet! Än så länge fegar jag ur innan det där håret kommer då. Bättring bättring!! :-)

      Radera