tisdag 28 augusti 2012

Avvänjningskur

Hur jag än vrider och vänder på det så är vi en väldigt söt familj. Alltså söt som i sötsaker. För föräldrarna. Och i omgångar så har kört nån slags avvänjningskur för att det blivit för mycket (för att jag har tyckt att det blivit för mycket, jag är också betydligt värre än Samuel).

Nu är vi inne i en sån kur...

Scenariot just nu är att min hals är tjock (inte sjuk) och då gillar jag att rassla bort det med bubbeldricka: läsk eller bordsvatten kvittar. Men som det är nu har vi inte en enda droppe bubbelvatten hemma! Så nu är det cravings stora som giganter vi pratar om här.

Jo jag vet att om jag bara härdar ut så kommer det att kännas mycket bättre, för tjockheten försvinner ju när en väl har pratat en stund eller druckit morgonteet/kaffet. Men just nu. NU. Känns det väldigt svårt.

2 kommentarer:

  1. Mitt ex drack 4 liter läsk i veckan och när han slutade med det gick han ner flera kilo, utan att göra något mer. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och i brist på matfantasi åt jag idag upp, som lunch, helgens överblivna godispåse....

      Men det tar sig. Jag ska klara av det! Nångång.

      Radera