söndag 5 augusti 2012

Planerar Hampus rum

Det börjar bli dags att Hampus får ett eget rum, för sina leksaker och sånt inte för att sova i än. Nej, jag orkar verkligen inte springa överallt i huset för att han ska ha sin nattliga vickning eller jaga rätt på nappar i spjälsängen. Onej!

Hur som haver, jag har funderat på vilka färger jag ska använda. Vitt blir det nog helt säkert på en del av väggen. Inte för att jag älskar vitt, Shabby Chick o sånt där - utan för att jag gissar på att även Hampus lär måla på väggarna. (Sebastian har kommit på hur roligt det är att måla på soffan, jippi...) Och med vitt som basfärg på väggen kan jag måla om och över teckningarna hur jag vill utan att bekymra mig om färgskillnaden. Hehe!

Har märkt att Hampus föredrar turkosblått och orange. Inte riktigt den kombinationen jag föredrar men det är inte jag som ska bo i rummet. Jag hade nog velat ha rummet i lite mer dämpade färger.

Hittade en rolig klädhängare från Micki.
En sån får det nog bli sen. Ja, det var så långt jag kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar