fredag 21 september 2012

Blöjfria nätter och upptagna tvättmaskiner

Alltså, det här med att Sebastian håller på att bli helt blöjfri - både dag- och natttid... Sååå himla skönt!  Det känns lite som att det är mera vi föräldrar som måste lära in nya vanor än barnen. Eller vad tycker du?

Som kvällsrutinen: MED blöja på så ska det borstas tänder, gosas och sen sover ungen. UTAN blöja ska vi desutom komma ihåg att kissa för natten där mitt bland alla tandborstar och gosstunder.

Det där är jäkligt svårt ska du veta! Speciellt för en donna som har svårt att komma ihåg vad som serverades till lunch samma dag.

Två nätter av tre har varit utan olyckor nu, den enda natten med olycka var när jag glömde påminna och kvällskissandet. My bad! Jag erkänner det. Och samtidigt vill jag ju då också skryta med att jag har en son som varit utan blöja i FLERA DAGAR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar