tisdag 9 oktober 2012

Böcker, vad är det för något?

Nu är det länge sen, skitlänge sen, som jag bloggade om en bok eller ens läste i en bok. Provade att låna böcker på mobilen för att kunna läsa lite då och då, mobilen har jag ju alltid med mig liksom. Men nää. Smidigt ja. Men tiden fanns inte till det heller.

Desutom så får jag känslan att böckerna i mobilen är ännu mer klippta än vad pocketböcker är, den känslan fick jag speciellt när jag läste Felicia försvann. Men visst det kan lika gärna vara att boken är så.

Hur som helst, igår flyttade jag och Sebastian in alla hans saker till hans nya rum. Han fick ett större rum så att  han kan leka med ALLA sina saker samtidigt. Och jisses vad nöjd han blev! Fråga flera gånger om han kunde få gå upp och leka och om det var kväll så att han kunde gå och lägga sig. Han till och med lekte att det var kväll och morgon, tände och släckte lampor. Hur sött som helst!

Och eftersom Sebastian flyttat till sitt nya rum så kan Hampus snart flytta in i sitt, och DÅ SKA HÄR LÄSAS BÖCKER IGEN!

Vi står nu och väger på om han vaknar för att vi stör honom när vi går och lägger oss eller om han faktiskt vaknar och vill ha mat då. Vill ju inte behöva springa genom halva huset för att ge mat flera gånger om natten samtidigt som jag inte vill väcka honom. Det tåls att tänkas på!

2 kommentarer:

  1. Skönt! Vi börjar också närma oss ett eget rum till Arvid nu. Han har sovit i sin spjälsäng i lekrummet ett tag, men det är ju inte så smidigt i längden.

    SvaraRadera
  2. Men då har han ändå sovit i annat rum än erat? Jag drar mig lite för att flytta ut Hampus. Han känns ju så stor då! Men vi stör varandra för mycket nu tror jag. De senaste dagarna har jag lyckats väcka honom när jag går o lägger mig. Suck!

    SvaraRadera