fredag 23 november 2012

Lite vintips, tack!

Jomensåhärärdet att jag blivit lite förtjust i rött vin. Med choklad till. Eller brie och kex. Eller chips. You get the point!?

Men, jag har verklige NOLL KOLL på vad man ska kolla efter. Jag har testat Morbergs röda vin och gillar det (en del säger att det är surt och tjaa - kanske, men det är inget som jag upplever direkt) och jag gillar vafan, heter det Diablo? I alla fall. Diablo säger vi, det finns flera sorter.

Och jag vet att jag inte gillar när vinet är så där torrt så det känns som att man vill häva i sig en hink vatten efter varje klunk.

Så vad ska jag kolla efter? Någon som känner sig manad att hjälpa mig i vindjungeln?

Jo, det får inte vara svindyrt heller. Min smärtgräns är nådd när det blir tresiffrigt.

2 kommentarer:

  1. Jag har en lista med 10 blandade förslag. Bytes mot en kopp kaffe och en pusselomgång med pusslet :)

    SvaraRadera