tisdag 13 november 2012

Nu är det ett år sedan jag låg med en viss liten kladdig skruttunge på magen för första gången

För ett år sedan blev jag mamma för andra gången, många saker var likt gången innan och lika många saker var olikt. Men en sak var definitiv. Jag blev blixtförälskad. För tredje gången fick jag uppleva något helt otroligt, kärlek vid första ögonkastet.

På BB i Linköping.
Idag säger vi GRATTIS till världens finaste Hampus som fyller ett år!

Hampus är min lilla solstråle. Min glada, busiga, charmiga matvrak till bebis. Under året som gått har han både lärt sig och oss otroligt mycket. Det går knappt att lista upp allt som vi lärt oss under året.

Jag var rädd för att kärleken till andra barnet inte skulle kunna bli lika stor som för första, det visade Hampus med besked att det var möjligt. Från första stund. Och vilken otrolig känsla!

MIN, bara MIN!!
Hampus har hunnit med att få flera tänder, lära sig krypa och gå. Just nu lär han sig att klättra upp på alla möjliga och omöjliga saker. Soffor, trappor, sängar, oss, stolar, hunden. Allt som han kommer åt. Och han är imponerande duktig på att ta sig ner från dem också. Ska han ta sig ner från sängen så backar han från stället som han är på just då tills han är nere. Vilket kan betyda att han backar från huvudänden på sängen till fotänden.

Dagen till ära kommer vi att fira med en hel del gottigheter, eftersom han är ett sånt matvrak så har det varit skitsvårt att "fjäska till det" för honom. Men jag räknar med att en hel del broccoli kommer att serveras under dagen. Och mjölk. Shit, vi kommer ligga på en konsumtion av orkarintetänkapåhurmånga liter mjölk i veckan när grabbarna blir större!

En månad ungefär.
Och paket! Såklart att pojken får paket idag. Frågan är bara om han hinner öppna dem innan storebror "hjälper till". Sebastian har pratat om paketen Hampus ska få bra länge nu. Han är helt på det klara med att det är Hampus som fyller år, typ får psykbryt varje gång han förstår att det är jul innan han själv fyller år. Och säger sen högt att han minsann ska hjälpa Hampus med paketen. Jo... Vi får se hur många paket Hampus lyckas öppna själv, som sagt.

Det är roligt att rita!


Grattis min skruttunge!!

3 kommentarer:

  1. Kunde varit en beskrivning av Arvid det där! Grattis Hampus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hampus hälsar tack! Det blev en bra första födelsedag. :-)

      Radera
    2. Hampus hälsar tack! Det blev en bra första födelsedag. :-)

      Radera