söndag 16 december 2012

Jo men alltså, vad ska man säga?

Jag är som du kanske vet, för ett samhälle där det är tillåtet att tänka fritt och allt sånt där bra puttinuttigt. Och det finns vissa saker som jag inte lägger ens en gnutta värde i, som nu det senaste året (?) har dykt upp som hetsiga diskusioner i olika medier.

Bland annat skolavslutningar.

Eller Disneys julprogram.

Eller luciafirande.

Och visst, en del av de där sakerna som tas upp är, enligt mig, jätteviktiga för att de står för så stora saker för mig. Till exempel att luciafirande är för barnen, inte för några uppstoppade vuxna som inte tillåter att tomtar eller pepparkaksgubbar är med i tåget.

Och så är det de där andra, som kanske borde vara viktiga men som jag faktiskt inte lagt ner ens en tanke innan. Och knappt någon efter heller om jag ska vara ärlig. Som Disneys julprogram. Ni vet, det där som går vid 15 på julafton.

Jag vet att jag borde bry mig om att de visar sterotypa dockor och nidbilder, men nej. Tyvärr. Just nu så gör jag inte det. Om jag ska vara helt ärlig så varken bryr jag mig om de klipper bort det eller om de har kvar det i programmet. Det finns så mycket med hela Disneykonceptet att om vi ska vara nogranna ska hela programmet slopas. Liksom många, många andra program som inte är från Disney.

Det är möjligt att jag ändrar mig senare, men just nu är det för mycket på en gång. Jag har nog med att på ett så naturligt sätt jag kan lära om Sebastian att flickor visst kan köra snöslungan. För det har tydligen någon på förskolan tutat i honom att bara pojkar gör. Och att det inte är okej att störa katten när han sover.

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med. Måste man ha en åsikt om och engagera sig i allt?

    SvaraRadera