fredag 25 januari 2013

Hänger du även med på ett försenat nyårslöfte?

Att våga mera
  • Våga stå för vad du tycker, även om du just där och då är ensam om det.
  • Våga göra det där steget, som du länge tänkt på men ändå inte tagit.
  • Våga utveckla dig, vare sig det är en ny kunskap, ditt sätt att tänka eller något helt annat.
Låter det som ett bra nyårslöfte? Det är inget enkelt precis. Mycket svårare än ett "gå och träna minst tre dagar i veckan"-löfte. Det tar mycket kraft och vilja för att utveckla sig själv men det är det värt.

Jag tänkter så här:

Jag har många bra idéer. Det har jag, det är inte bara skryt över något som jag tycker mig kunna. Jag är bra. Jag är nytänkande. Och jag gör alltid mitt bästa för att se problem/lösningar/idéer från olika håll, synvinklar.

Mitt sätt är inte alltid det bästa, men jag kan ändå göra mitt bästa på det sättet.

Ändå är det här med att våga en stor grej jag måste jobba på. Inför vissa har jag så svårt att utrycka mig så att både jag och personen/erna förstår. Jag vet vad det beror på. Och som sagt, det är något jag måste jobba på.

Att våga mera.

2 kommentarer: