söndag 27 januari 2013

Minus på tålamodskontot - great!

Varför är det alltid så att när den ena föräldern är borta sover barnen skitdåligt och när ungarna sover hos mormor & morfar så sover de lääänge på morgonen?

Ja, du anar säkert att det varit så i helgen för mig..?

Blev väckt av Hampus vid tio, tolv, ett, två och tre för att gå upp vid sex. Två vällingflaskor istället för det numera "normala" en flaska välling på natten. Pust! Fick till en liten stunds morgonmys med Nalle Puh och kaffe (gissa vem som gjorde vad..) för att sen få höra stora jagärsåtröttochgrinigHJÄLPMIG-sången hela förmiddagen. För inte ville han sova på förmiddagen heller!



Efter 45 minuters sövning sov han cirkus 40-45 minuter. Så där lagom att jag hann somna riktigt gott, sånt är tortyr!

Sebbe däremot, sov så gott hos mina föräldrar. Den lille rackaren, sovmorgon tycker jag att han kan ge oss andra vanliga dödliga i huset ibland också. Men men, hämnden är ljuv! När han är tonåring och ska sova bort hela dagar så kommer jag där med dammsugaren i högsta hugg! Hehe!

Hur som helst, med en taskig sömnatt i bagaget så har jag väl inte varit på det allra mest strålande humör jag kan vara på.

Och för det, ber jag ALLA som jag träffat på idag om ursäkt. Verkligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar