torsdag 17 januari 2013

Sexy baby

Tänk dig att du fått höra från din första pojkvän att du ser konstig ut där nere. Att du inte ser ut som tjejerna på filmerna. Och din enda chans till lycka är en intimoperation.

Eller att du har så stark önskan av att få dansa och enda sättet du känner till är att dansa vid en stång. Att ditt bästa karriärskliv var när du bestämde dig för att börja med porrfilm.

Och tänk dig att växa upp i en miljö där du som 12-åring inte blir accepterad som du inte klär dig utmanande. Lägger upp sexiga bilder på dig själv på Facebook.

Bilden är lånad från imdb.com
Om de här tre tjejerna såg jag en dokumentär igår. Såg du den också? På kunskapskanalen. Jag hoppas att de visar den fler gånger för det var en liten ögonöppnare. Och även om det kanske på min text låter som att det var en tyck synd om mig-dokumentär så var det absolut inget sånt. Det handlade om tre starka kvinnor som blivit (och blev) påverkade av av dagens normer och som utspelade sig på tre olika sätt.

Jag försökte hitta den på SVT Play, men den ligger inte upplagd där. Dokumentären har visats på filmfestivaler och den visar utan att skuldbelägga dagens ideal om kvinnans kropp, feminism och sexualitet.

Jag såg när jag googlade att den finns på lite olika sidor, så sök upp den om den inte visas på Kunskapskanalen igen.

Sexy baby

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar