måndag 21 januari 2013

Varför känns just det så extra naket för?

Har du liksom jag spenderat tid i en gynekologstol, eller gynstol, eller här-sitter-jag-och-dinglar-med-benen-rätt-upp-i-luften-å-hoppsan-vad-det-drar-om-stjärten-stolen? Och har du liksom jag tänkt på att på den där korta lilla stäckan mellan omklädningshytten, som är mindre än en IKEA-pall, till stolen känner man sig så himla naken?

Inte? Kanske bara är jag då...

Det slår liksom aldrig fel. Jag kan gå nästintill spritt språngande näck på en badplats, byta om helt obehindrat i omklädningsrum och allt det där utan att känna mig naken. Blottande naken.

Men där. Just där vid den där jäkla stolen. Då känner jag mig näck, som att jag ska blotta mig mitt på stan.

Varför liksom? Jag är inte speciellt blyg av mig på den fronten och tycker helt ärligt att det är en helt onödig känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar