tisdag 26 februari 2013

Grattis till oss!! Och hur ska vi fira tänker ni då..?

För 14 år sedan satt jag bakom en kille på en buss till Åre. Han tjatade om att jag skulle lyssna på en låt han trodde att jag skulle gilla.

Till slut gav jag med mig och lyssnade på den där låten, fast jag var egentligen sur över att en kompis inte hållt en plats åt mig på bussen som hon sa att hon skulle. Vi kan lugnt påstå att jag inte var sur länge.

Ingen av oss anade nog i den stunden första hånglet blev av att vi idag skulle sitta i ett rött hus (med vita knutar - viktigt), två barn och husdjur. Det gjorde inte jag i alla fall, men frågar du honom så säger han säkert att han visste. Bara för att liksom.

Den där låten han tvingade mig att lyssna på? Det var Big big world med Emilia och den spelades på vårat bröllop.

Och nu till det roliga: Firandet!

Öhm, om och verkligen OM vi orkar vara vakna längre än till 21 i kväll så kommer vi säkert att fira med något gott att dricka. Allt annat firande läggs till när barnvakterna kan ta barna och vi alla är friska. Då jäklar! Då ska det firas!

Så här skrev jag i fjol...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar