söndag 3 februari 2013

Om att sälja alla bebissaker

Det är med blandade känslor vi har börjat sälja av alla bebissaker. Eller inte alla saker precis, men sånt som ett "bäst före"-datum eller som vi inte riktigt gillade och sånt som inte fungerade för oss.

Som amningspumpen. Helt suverän och en riktig lifesaver emellanåt. Men som alla plastsaker håller de inte en evighet och det är bättre att de kommer till någon som använder det NU än att jag använder det om flera år.

Eller aldrig. Nej fy, så går inte att tänka!

Eller bärselen. Efter att ha provat en bärsjal finns det liksom inte på kartan att gå tillbaka till selen. Tankar som "vad var det jag tyckte var så bra med den här saken" flyger runt i huvudet och när det gäller den och några andra saker så var valet inte speciellt svårt.

Men det där andra. Det som jag gillade och fungerade bra för oss, men som bara kommer att förstöras innan jag kanske får chansen att använda dem igen. De är svårare att göra sig av mig. Mycket svårare.

För på sätt och vis känns det som att vi sätter punkt där. Det blir inga fler barn nu. Vi sparade allt från Sebastians bebistid och nu efter Hampus bebistid så gör vi oss av med grejer. Det känns väldigt tungt i mammahjärtat kan jag lova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar