måndag 11 februari 2013

Såattee... Skit som skit?

Igår åkte jag och Sebastian till Kalmar för att träffa min storasyster med familj (som du kan läsa mer om på hennes blogg). På vägen dit pratade Sebastian som vanlig oavbrutet (jag har permanenta skavsår i öronen kan vi säga) men avbröt sitt bladder helt plötsligt...

Sebastian: Mamma, kan du flytta på huvudet så jag kan se?

Jag: Vad är det du vill se?

Sebastian: Var du gjorde av bajset! Vad tog du bort bajset för?

Jag: Vilket bajs??

Sebastian: Det på fönstret såklart!

(Och så där fortsatte det ett tag tills han suckade och gav upp för att jag varken kunde flytta på mig när jag körde eller kunde förklara vart bajset tagit vägen.)


Öh... Vad det var för bajs på rutan som han menade har jag fortfarande ingen aning om, men jag fick ett gott skratt. Och lite senare kom jag på att jag precis innan hans fråga hade haft igång vindrutetorkarna och spolarvätskan.

Såattee... Skit som skit?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar