torsdag 21 mars 2013

När systrar kamperar ihop ska det ätas tårta!

För två helger sen kom båda mina systrar hem till mig, åh vad jag älskar när de kommer på besök!! Då bestämde jag mig för att göra slag i saken som Sebbe tjatat om i flera veckor.

Att göra en tårta.

Nu fungerar det tydligen inte att ladda upp bilden på själva tårtsmeten, jag gjorde vanlig sockerkaka (utan ägg!) fast med karamellfärg. Blå. Alltså blev tårtbotten turkos. Festligt värre för en småbarnsfamilj!

Min storasyster fick äran att dekorera mestadels av tårtan. Själv skulle jag pudra tårtan med florsocker för att det är så himla fint. Och för att Leila alltid gör det på sina tårtor, du vet - tv-kocken Leila.

Sebbes absoluta favoritprogram på tv är när Leila bakar tårtor. Ett speciellt avsnitt också, så nu kan jag det utantill: när hon ska vispa och när Sebbe "mmm"ar sig när hon dekorerar och så vidare. Väldigt trevligt. Hur som haver...

Så här blev tårtan!


2 kommentarer:

  1. Yepp, nostalgitripp de luxe eftersom det är samma sockerkaksform som vi använde när min lillasyster fyllde år. När hon var pytteliten alltså.

    SvaraRadera