lördag 29 juni 2013

Awkward!! För den andra, inte för mig alltså.

Lunchdags på jobbet häromdagen.

Frågvis person: Vad blev det?

Jag: Blev?

Frågvis person: Ja, vad blev det?

Jag (börjar skratta): Hää, hää. Nä, nu blev det nog f..?

Frågvis person (gör samtidigt en gest som för att visa en stor gravidmage): Men.. Var du inte så här nyss?

Jag (skrattar lite): Nää.

Frågvis person (börjar mumla och går samtidigt förbi och iväg från mig): Då blandar jag nog ihop dig med någon annan.

Frågvis person smiter undan när det kommer fler personer till mitt bord, en aning generad kanske? Hittar personen vid microugnarna.

Jag: Min minsta är ett och ett halvt och jag var aldrig här när jag var gravid med honom. Så det är nog inte mig du menade. Men vad kul att jag har en som är så pass lik mig!

Frågvis person (skrattar också lite nu): Jaa, jo.

Det tog ett tag innan jag fattade vem hen blandat ihop mig med, men nu så.. Och jo, lite lika kanske vi är. Vi är båda brunetter, ungefär samma längd och äter i samma lunchrum. Och hon fick barn för inte så länge sedan, så frågan var ju inte helt knasig heller.

Hahaha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar