måndag 3 juni 2013

"Jag har lärt mig den nu"

En ny liten egenskap som min äldsta son har lärt sig är att sjunga, det kan tyckas att - visst han är fyra år, han borde kunna det redan. Och visst, han sjunger hellre än bra och har alltid gjort det. Men nu har har verkligen tagit sig tid för att lära sig sångerna, texterna och melodierna.

Att han sedan blandar allt i en enda salig röra och även lägger till sånt som har hänt under dagen, händer just vid sångtillfället och sånt som ska hända är bara charmigt!

Sebastian, 4 år: Mamma, hör här! Jag har lärt mig den nu.

Och så börjar han sjunga:

"Imse vimse spindel, var är du? Var är du? Bä bä, vita lamm, lammet bajsade på golvet..."

Var sista biten kommer ifrån har han inte sagt ännu, men jag ska kolla vilken ramsa de nu lär sig på förskolan. Det är ett som är säkert!


4 kommentarer:

  1. Hahaha så gulligt! Arvid har precis börjat sjunga här hemma. Han verkar kunna melodin (för det är alltid samma) men det är inget jag känner igen. Texten går ungefär såhär "tatata tititi nanana mamma pappa tatata..." osv. :-D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni har inte sjungit "mamma är mamma och pappa är pappa"-låten?

      Radera
  2. Svar
    1. Kanske, fast det är mer än sån där låt som föräldrarna sjunger för att lära bebisen säga mamma och pappa. En aning tjatig låt, men både Hampus och Sebbe gillar den.

      Radera