torsdag 13 juni 2013

Jag ska måla hela världen

Kom precis på att det är torsdag idag. Vilket betyder att imorgon smygstartar helgen (känns alltid som att det redan är helg på fredagen, jag menar man slocknar ju mycket fortare på kvällen då) och jag kan fixa klart byrån till Hampus rum!

JÄÄ!

Jag har inte kunnat (öh, kunnat och kunnat - jag har gått och lagt mig istället om kvällarna) måla klart lådorna nu i veckan eftersom han-denna-där jobbat kväll. Och jag behöver mer färg. Så nu i helgen borde det fungera fint att måla klart, eller hur?

Själva byrån står redan på Hampus rum, den är turkos, och den är verkligen läcker där inne. När allt är klart (förutom lådknopparna då, för de har jag inte hittat ännu) så lovar jag att du får se en bild på det.


Kommer du ihåg färgproverna? Det blir lite annorlunda, lite skarpare färger men annars är det precis som en sån blandning som jag visade. Turkost, grönt, rosa, gult och orange

Här är inspirationen...
Jag är ju inte direkt en färgexpert men jag fattar inte hur expiditen räknade att de små färgburkarna jag köpte skulle räcka till hela byrån. Okej, jag skulle blanda ut färgerna med varandra lite för att få rätt nyanser men det hade ändå inte räckt till den gröna. För den måste jag måla tre gånger (minst) som det ser ut som nu. Färgexperten här hemma skrockade lite och påpekade att det var typiskt för grön färg att vara så transparant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar