fredag 14 juni 2013

Så ja, jag anar att han blev nöjd

Jag lovade ju en bild på byrån när den är färdigmålad, så dumt av mig att jag glömde bort stolarna vi målade samtidigt.

Sebastian ville ha en rosa stol och sen en stol. Han kunde inte bestämma sig hur han ville ha den andra stolen så ibland sa ha lila ibland blå och ibland ville han bara ha en stol. Punkt slut ungefär. Så ja, en rosa stol blev det. Och en "sån som pippi har".

Han fick vara med och måla tills hans tålamod över att inte få sätta sig direkt på den våta färgen tog slut, då fick han säga hur han ville ha det och jag målade klart.

Igårkväll tog jag upp stolarna från källaren och imorse fick han syn på dem där de stod i vardagsrummet. Jag vill nog påstå att han blev nöjd, för han gick efter mig hela morgonen för att berätta om stolarna och ville visa att han skulle sitta på dom istället för i soffan idag.

Vi rollade stolarna istället för att måla med pensel, fick en del häftiga effekter av det.
Samtidigt som det tydligt syns att färgen inte täcker i alla vråer. Men va fan, det gör ju inget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar