måndag 17 juni 2013

Sandpapper i ögat och burkpropp i örat

Ungefär så är den närmaste jag kan komma för att beskriva hur jäkla irriterande det är att ha både ögon- och öroninflammation just nu.

Öroninflammationen har hängt med sen i måndags förra veckan och ena ögat började knasa sig i helgen. Urk! Desutom var Hampus lite kladdig i ögonen när han vaknade igår (och idag) igen. Suck på det med. Och Sebastian var tröttgrinig hela dagen igår, men efter en lång vila igår på eftermiddagen och verkar ha sovit som en klubbad säl i natt så var det högt tempo på morgonen. Precis som det brukar och ska vara. det är bara jag som inte hänger med i svängarna.

Att höra dubbelt och att nästan tappa balansen när ungarna gastar är en rejäl start på dagen. Det kan jag lova - jag kan inte undgå att känna att jag lever. Om vi säger så.

Meen, jag överlever. Får jag bara gnälla en stund så känns det bättre sen.

Hampus hjälper till att baka bullar  och är hur duktig som helst på att mjöla bordet.
Och soffan. Och stolarna, Och golvet. Och...
Idag ska jag äta kanelbulle till eftermiddagsfikat, inte från samma bullbak som bilden visar utan helt nybakade från igår. Å jäklar vad goda de blev, så där så jag funderade allvarligt ett tag på att skippa kvällsmaten till fördel för bullätande. Men kände att jag nog var lite hungrigare än vad bullarna kunnat mätta, så det blev riktig mat istället. Och det fattar ju du också vad det betyder, eller hur? Just det.

Mer bullar till mig idag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar