onsdag 17 juli 2013

Puss, puss vi ses sen!

Ett starkt sommarminne från när jag var mindre är att pappa och jag ibland åkte och badade själva på kvällen, bara pappa och jag på hela badplatsen. Jag vet egentligen inte om det här hände under en sommar eller flera men jag har flera minnen av att han skulle lära mig att simma och klev ett steg ifrån mig för varje simtag jag tog mot honom.

Eller när jag tjatade en hel dag om att jag ville bada för att det var varmt, att det visst var varmt i vattnet också (jag är uppvuxen vid havet och som alla som badat i havet vet så kan det vara rejält kallt även om det är mitt i en varm period, det beror på hur vinden ligger på). Och pappa och jag åkte ner till Nordstjärnan (en liten badplats med minimal "strand" och några klippor, skärgårdsidyllen) och han stod fullt påklädd och sa: Bada nu då, du sa ju att det var varmt! med glimten i ögat såklart och jag stod huttrande med endast tårna i vattnet. Det var svinkallt kan jag lova!!

Eller när pappa och jag bestämde oss för att bada näck och mitt i alltihopa kom våra grannar som skrattade gott åt oss när de fick vända sig om när vi smet upp efter våra badkläder.

Eller när.... Ja, ni fattar va?

Nu kommer jag att få vara med att skapa nästa generations, mina barns starka sommarminnen. Kvällen när Sebastian fick sin nya säng vägrade han att somna (han var rejält uppspelt) förens jag hade lovat honom att bara han och jag ska åka och bada.

Inte Hampus.

Inte pappa.

Bara du och jag, mamma!

Och självklart ska bara han och jag åka och bada, fast hans minnen kommer vara förknippade vid en helt annan badplats än min och pappas. Och ska jag bada näck där får de bli rejält mörkt först, det finns nämligen hur på andra sidan sjön. Men det är klart, jag är inte blyg av mig och att bada näck är nog det bästa sättet att bada på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar