onsdag 17 juli 2013

Väldigt sött men lite illa vald tidpunkt

Okej, vem var det som inte höll tummarna? Gårdagens läggning gick inte lika smidigt som i förrgår för Hampus del. Han kom nämligen på att det går att kliva upp ur hans nya säng. Och lärde såklart sin storebror detta.

Sebbe har aldrig gjort så, han har hållt sig till att ropa på oss när han inte kunnat somna eller på morgonen när han vaknat. Det är inte fören han fick flytta in till sitt nya rum i höstas som han började kliva upp själv på morgonen.

Hur som haver, barnen gick in till varandra igår och hämtade den andra för att lägga sig i ena sängen tillsammans. Hur sött som helst! Men inte det smidigaste när de skulle sova kanske. Eller ja, varför skulle de inte kunna få somna tillsammans?

Det kanske var jag som inte tänkte ända fram där... Hmm.

Det blev lite ombytta roller igår från i förrgår ändå för Sebbe somnade snabbt och Hampus var vaken lääänge. Satt inne hos honom tills han somnade och hejåhå - vad han kämpade med att vara vaken!

Ett glas vin och ett stycke spinnande kortsorteringssällskap.
Inte helt fel kväll ändå.
Eftersom det drog ut på tiden med läggningen fick kvällens planer bli omkullkastade, och jag satt och sorterade kort från flera år tillbaka in till olika album. I slutet bara puttade jag in dem, albumen räckte i alla fall inte. Så nångång när jag har ork får jag sortera om igen. Så går det när man samlar på sig massa bilder tills det kommer ett bra erbjudande för framkallning, då blir det lätt över 600 bilder att sortera. Får nog komma på ett bättre system tror jag.

Hur gör du när du ska beställa bilder?

6 kommentarer:

  1. Du får göra fotoböcker så är liksom arbetet redan klart när de kommer med posten. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är sant, med andra ord måste jag jobba på farten det tar att få en fotobok klar. Tre-fyra år känns onödigt långt. ;-)

      Radera
  2. Jag slår också ett slag för fotoböcker. Helt överlägset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte först att det skulle bli en fasligt massa böcker, men å andra sidan... Just nu är det en fasligt massa bilder! Och kan jag samla ihop dem till händelser så kan jag ju lägga mer krut på förstoringar av speciella kort som jag annars aldrig kommer fram till. =)

      Radera
  3. Gratis fotobok inkl. frak
    Läs mer här:
    http://fotoklok.se/gratis_fotobok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tackar för tipset och tänker "vad är haken?".

      Radera